کاخ عالی‌قاپو کجاست؟ | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

کاخ عالی‌قاپو کجاست؟ به نقل از (pipe20.ir - پایپ ۲۰)

کاخ عالی‌قاپو کجاست؟ به نقل از (pipe20.ir - پایپ ۲۰).


کاخ عالی‌قاپو کجاست؟ ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،کیفیت تضمینی

ویدئو آموزشی درباره: کاخ عالی‌قاپو کجاست؟

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( کاخ عالی‌قاپو کجاست؟ )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; کاخ عالی‌قاپو کجاست؟ مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; کاخ عالی‌قاپو کجاست؟

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

تاریخچه کاخ عالی‌قاپو در دوره صفویه

در تاریخ ایران، هر زمان شهری به‌عنوان پایتخت انتخاب می‌شد و تحولات چشم‌گیری در آن شکل می‌گرفت. عمدتا انتخاب پایتخت نیز به

اصالت و پیشینه سلسله‌ها برمی‌گشت. صفویان متعلق به نواحی اصفهان بودند و ازاین‌رو، پایتخت را از قزوین به اصفهان منتقل کردند. همین موضوع سبب بروز تغییرات متعدد در شهر شد و پیشرفت چشم‌گیری در معماری شهر رخ داد. شهری که پیش‌تر از‌نظر شهرسازی چندان قدرتمند نبود، در دوره صفویان با بناهایی مثل عالی‌قاپو و سایر عمارت‌ها زینت گرفت.

ساخت کاخ عالی‌قاپو مربوط به دوره شاه‌عباس اول است. در سال ۹۷۳ هجری شمسی، شاه‌عباس دستور داد کاخی در دل اصفهان بسازند تا از آن برای پذیرایی از مهمانان مهم استفاده کند؛ به‌این‌ترتیب، عالی‌قاپو با هنر دست معماران دوره صفوی ساخته شد. بااین‌حال، آن‌چه که امروز می‌بینید، همان عالی‌قاپویی نیست که شاه‌عباس اول ساخت؛ بلکه این کاخ در طی سالیان متمادی و به کوشش چندین شاه تکمیل شد. پس از مرگ شاه‌عباس اول، به نظر می‌رسد شاه‌عباس دوم نیز علاقه خاصی به عالی‌قاپو نشان داد و چند طبقه‌ای را به کاخ اضافه کرد. همچنین سلطان حسین جزییات کاخ را تکمیل کرد تا نهایتا عالی‌قاپو به آن‌چه که امروز می‌بینیم تبدیل شود. این عظمت و شکوه پس از افول قدرت صفویان خدشه‌دار شد. پس از روی کار آمدن قاجاریان، آسیب به کاخ‌ها از‌جمله عالی‌قاپو به اوج رسید. در حدی که در زمان ناصرالدین‌شاه، حاکم وقت اصفهان یعنی ظل‌السلطان قصد تخریب کاخ را داشت. خوشبختانه با وجود از‌بین‌بردن بسیاری از نقاشی‌ها و حکاکی دیوارها، بدنه اصلی کاخ حفظ شد تا امروزه بتوانیم از آن به‌عنوان یکی از باشکوه‌ترین بناهای تاریخی یاد کنیم.

موقعیت قرارگیری عالی‌قاپو و محوطه ساخت آن

کاخ عالی‌قاپو در بخشی از شهر واقع شده که دنیایی از زیبایی‌ها را در دل خود جای می‌دهد. کافیست با خرید بلیط قطار بندرعباس اصفهان، به شهر اصفهان و این نقطه از شهر بروید تا به‌طور هم‌زمان از چند جاذبه دیدنی بازدید کنید. کاخ عالی‌قاپو در میدان نقش‌جهان واقع شده که خود به‌تنهایی یک جاذبه خیره‌کننده و بی‌نهایت زیبا محسوب می‌شود. اطراف این میدان، بازار اصفهان قرار دارد و تقریبا هرچیزی را می‌توانید از آنجا خریداری کنید. همچنین رستوران‌های مختلفی در کوچه و پس‌کوچه‌های اطراف میدان وجود دارند که می‌توانید لذت چشیدن یک بریانی اصیل را در آن‌ها تجربه کنید. مسجد امام از دیگر جاذبه‌های میدان نقش‌جهان و اطراف کاخ عالی‌قاپو است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد.

در طراحی عالی‌قاپو از چه هنرهایی استفاده شده است؟

یکی از مهم‌ترین نکات درباره کاخ عالی‌قاپو، بهره‌مندی از تزیینات متعدد است. در هر گوشه از کاخ، از هنرهای متعددی برای زیباتر‌شدن بنا استفاده شده است؛ ازاین‌رو، برای علاقه‌مندان به هنر، عالی‌قاپو یک بهشت تمام‌عیار است. هر‌آن‌چه در کاخ می‌بینید اصالتی ایرانی دارد و این خود مایه افتخار است.

در طبقه سوم کاخ، ستون‌های چوبی وجود دارند که به زیباترین شکل تزیین شده‌اند. نقش‌های برجسته با کنده‌کاری روی این ستون‌ها ایجاد شده‌اند و نمای فوق‌العاده‌ای دارند. در پشت ایوان، تالاری وجود داشت که با آینه‌کاری تزیین شده بود. این روزها خبری از این آینه‌کاری‌ها نیست و در طی دوران، اغلب آن‌ها تخریب شده و از بین رفته‌اند. وسط ایوان کاخ، یک حوض مسی وجود دارد که با سنگ مرمر تزیین شده است. سایر نقاط کاخ نیز به همین شکل با سایر هنرها زینت داده شده‌اند. اگرچه بخش قابل‌توجهی از آن‌ها در اثر عدم توجه از بین رفته‌اند؛ اما باقی‌مانده آن‌ها از‌نظر هنری و تاریخی ارزش ویژه‌ای دارند.

معماری کاخ و قسمت‌های مختلف آن

کاخ عالی‌قاپو جلوه تمام‌عیار معماری ایرانی در دوره صفویه است. همان‌طور‌که گفته شد، در هر دوره طبقه‌ای به طبقات کاخ افزوده شد تا به فرمی که امروز می‌بینیم درآمد. کاخ مجموعا ۴۸ متر ارتفاع دارد و در ۶ طبقه ساخته شده است. برای آن‌که از طبقه اول به طبقه ششم برسید، باید ۹۴ پله را طی کنید. در هر طبقه از کاخ عالی‌قاپو، تالاری وجود دارد که برای مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. یکی از منحصربه‌فردترین قسمت‌های کاخ، طبقه آخر آن است که برای تماشای بازی چوگان در میدان نقش‌جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت. در هر طبقه، می‌توانید شاهد نقاشی‌ها و گچ‌بری‌های فوق‌العاده زیبایی باشید. در برخی از مواقع، اجازه بالا‌رفتن از پله‌ها و بازدید از طبقات داده نمی‌شود. اگر بتوانید زمان مناسبی را انتخاب کنید، این امکان را خواهید داشت که از تک‌تک طبقات بازدید کرده و محو زیبایی آن شوید.

خرید ارزان‌ترین بلیط قطار اصفهان از فلای تودی

معمولا فصل بهار محبوب‌ترین فصل برای سفر‌کردن است؛ ازاین‌رو، اغلب افراد در ماه‌های ابتدایی سال به اقصی‌نقاط کشور سفر می‌کنند و مسیرها شلوغ هستند. در نتیجه، بسیار مهم است که در سفرهای نیمه اول سال، از مدتی قبل مقدمات سفر را فراهم کنید. برای این کار می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن فلای تودی کمک بگیرید. فلای تودی پیش فروش بلیط قطار را از مدتی قبل انجام می‌دهد؛ ابنابراین، می‌توانید بلیط قطار بندرعباس اصفهان را از این وب‌سایت خریداری کنید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما نیز فلای تودی انتخاب مناسبی است. از دیگر خدمات فلای تودی می‌توان به رزرو آنلاین هتل و اخذ ویزای توریستی اشاره کرد. همین‌حالا از فرصت پیش فروش بلیط قطار فلای تودی بهره‌مند شوید.

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد کاخ عالی‌قاپو کجاست؟ با کد تخفبف (hash-6630aa1537799) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " کاخ عالی‌قاپو کجاست؟ " .